Blogger Layouts
Friday, January 14, 2011

BATTLE OF NASYEEDIANS



      Semalam, 14 January 2011. Berlakulah battle yang sengit di CFS IIUM. Battle of nasyeedians??? macam menarik dan baru bagi saya sebab title yang digunakan ialah ''battle''. Biasanya kita gunakan pertandingan nasyid ke kan??huhu

     Banyak lah group yang join battle ni. Yang kelakar macam- macam peel dapat dilihat. Suara pun berbagai version. Style nyanyi kat konsert, nasyid campur rap, menari macam comel-comel(ha???) dan yang paling penting tak kurang juga tertonjol lah cracked voice masing- masing. Almaklumlah, high not.hihi.

    Tapi jangan ingat student tak boleh nyanyi sedap, ada yang memang harmoni. Bila masa diaorang practice agaknya eh.. Ada yang memang teratur,practice cukup rasenye. Penonton dalam Al-Malik Faisal semuanya excited. Sampai judges terpaksa lecture sikit malam tadi. Bukan apa,takut niat kita datang dapat pahala sebab nak menghayati lirik yang sentiasa memuji kebesaran dan keagungan ALLAH tadi jadi lain pulak. Bimbang kita ditemani syaitan dalam keghairahan berhibur. Em,betul juga tu.

    Malam tadi jadi meriah dewan pula sebab bukan sahaja student UIA P.J tapi ada UIA Nilai, Gombak pun ada rasanya. Kuantan tak tahu lah pula coz agak jauh. Kat sini sekarang ada SMAC.hehe. Tak berapa pasti lah stands for what. Tapi yang pasti ada sukan-sukan. Battle antara courses.

    Yang menang? tak tahu lah sebab saya dengan syiela balik awal. Antara lagu yang bertanding damai,destinasi cinta,hikmah kembara dan perjuangan. Sebenarnya, lagu ni dah lama tapi kalau sekali -sekala dengar semula terasa best jugak kan.....

   So, hari ini tukar mood sikit. Guna lagu nasyid pula lah dekat blog...hehe. Segan pulak....

2 comments:

Syaiful said...

ahaha.....seha ade blog....uuuu......SMAC stands for Sports and Martial Arts Carnival.....

threewords said...

go asseh ! keepitup :)

Post a Comment